Byggstart Bryggaren Strand etapp 2.

Byggstart Bryggaren Strand etapp 2.

Nu går bygget av Bryggaren Strands andra etapp igång. Ett bostadshus med 28 lägenheter kommer att byggas vid Bryggaren Strand. Inflyttning är beräknad till december 2018 och den totala projektkostnaden uppskattas till cirka 80 miljoner.

I fastigheten kommer det att finnas allt från välplanerade 2.or till stora 5or i etage. Ett premiumboende med havsutsikt, moderna materialval, stora balkonger och terrasser samt hiss till garaget och möjlighet till båtplats.

Bygglovet har vunnit laga kraft och alla papper är på plats. På kort tid har vi nått säljkravet och inga formella hinder kvarstår. Nu kan vi sätta spaden i jorden. ”, säger Peter Koserius Norberg, Projektledare för Bryggaren Strand

”Intressent för projektet har varit stort. 25 av 28 lägenheter är bokade. Av dessa har vi i dagsläget tecknat förhandsavtal med 22 stycken.”, säger Anna Gidmark som tillsammans med Caroline Nordling på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, sköter försäljningen av bostadsrätterna.

“Jag är väldigt glad. När vi började med Bryggaren Strandprojektet var den andra etappen en del av visionen. Att vi nu nått hela vägen och kan slutföra hela projektet är fantastiskt roligt för såväl oss som företag som för Härnösand som stad ”, säger Emil Westerlind, VD på Westerlinds

”Vi tror på Härnösand. Bryggaren Strand är ett led i vår satsning på staden. Den stora efterfrågan på Bryggaren Strand visar att vi är rätt ute och att den lokala marknaden är mogen för den här typen av projekt”, fortsätter Emil Westerlind.

För frågor, bokning av intervju och citat kontakta:

Björn Höglund, Presskontakt

Bryggaren Strand

bjorn.hoglund@westerlindfastigheter.se

Westerlind Försäljning är en del av Westerlinds. Vi arbetar med markexploatering, bostadsprojekt samt med försäljning och nyproduktion av villor och fritidshus. I Westerlinds ingår även Westerlind Fastigheter som äger, förvaltar och utvecklar fastigheter i Mellannorrland. Bolaget omsätter ca 50 mkr och har ett fastighetsvärde på ca 450 mkr fördelat på 40 fastigheter. Koncernen omsätter totalt ca 130mkr och har 23 anställda. Bolaget har sitt huvudsäte på Tobaks i Härnösand.