Arkitektkontor till Tobaks

Arkitektkontor till Tobaks

Westerlinds skriver kontrakt med TM-Konsult som därmed flyttar sin. Härnösandsverksamhet till Tobaks. Inflyttning är beräknad till hösten. Med 84 medarbetare fördelade över 7 norrländska kontor är TM-Konsult en av de mer aktiva aktörerna på den Norrländska marknaden. I Härnösand ligger man bland annat bakom den andra fasen av Bryggaren Strand och har varit med om att utveckla Tobaks med allt från det nya museet till företagsgemenskapen HINK. Och nu väljer man alltså själva att flytta dit.

TM Konsult satsar nu i Härnösand och kommer inom kort att rekrytera flera nyckelpersoner. ”Flytten till Tobaks är ett led i vår tro på Härnösand och Västernorrland. Vi vill kunna erbjuda våra medarbetare en inspirerande miljö som erbjuder arkitektonisk kreativitet. Tobaks uppfyller de kraven”, säger Anders Franklin VD på TM Konsult

”Med TM Konsult i fastigheten läggs ytterligare en pusselbit i Tobaks resa från insomnat monopol till levande metropol. En här finns nu en spännande mix av kultur, teknik, design och inovation”, säger Emil Westerlind, VD Westerlinds

För intervju och citat kontakta:

Björn Höglund, Presskontakt

Westerlinds

bjorn.hoglund@westerlindfastigheter.se

I Westerlinds ingår Westerlind Fastigheter som äger, förvaltar och utvecklar fastigheter i

Mellannorrland. Bolaget omsätter ca 50 mkr och har ett fastighetsvärde på ca 450 mkr fördelat

på 40 fastigheter. Westerlinds har ytterligare två affärsområden, Westerlind Utveckling och

Westerlind Försäljning. Där utveckling står för markexploatering och bostadsprojekt. Medan

Försäljning, för nyproduktion av villor och fritidshus. Koncernen omsätter totalt ca 130mkr och

har 21 anställda. Bolaget har sitt huvudsäte på Tobaks i Härnösand.